muziekvereniging nevele

De muziekvereniging Nevele is een harmonie met een dertigtal enthou-siaste muzikanten die wekelijks op dinsdagavond van 20 tot 22u

repeteert. De vereniging heeft een eigen repetitieruimte in de gemeentezaal te Vosselare (Nevele). Het repertoire omvat overwegend bewerkingen van bekende melodieën, aangevuld met klassieke werken uit het harmonierepertoire. De dirigent, Luc De Vriese, is een professioneel muzikant. Als directeur van de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord te Veurne weet hij op begeesterende manier de muzikanten te motiveren.

De voorzitter Jackie Van Overbeke was tot voor kort lid van de Koninklijke Muziekkapel van de Marine en kent zo als geen ander het repertoire van de blaasmuziek.

Het orkest verzorgt een 10-tal optredens per jaar. Jaarlijks organiseert het een beenhespfestijn met optreden van de harmonie en twee-jaarlijks is er het concert ‘Night of the Tromps’.

Kenmerkend voor de vereniging is de uitstekende sfeer. Jaarlijkse traditie is een verrassingsreis en een weekend-uitstap. En na de repetitie wil niemand naar huis, dat ligt vermoedelijk aan de uitstekende nazorg in de repetitieruimte die na 22 uur omgevormd wordt tot ‘après-ski’-bar...

Muziekvereniging Nevele

30-tal muzikanten

repetities op dinsdagavond